tipuri de cititori

“ A great book should leave you with many experiences, and slightly exhausted at the end. You live several lives while reading. ” - William Styron.
 
      Dacă nu ar exista cărți, cred că nimeni nu ar putea fi o persoană cultă, capabilă de gândire analitică și logică, nu ar exista civilizație. Totuși, lumea e plină de cărți, deci există, desigur, mai multe categorii de cititori. Mai jos, voi încerca să „ ochesc ” câteva dintre ele, în majoritatea mă regăsesc și eu. Așadar, să începem:

   1. Cititorul simplu, care nu se implică emoțional în carte - nu știu sigur dacă există foarte mulți, dar știu că sunt pe cale de dispariție și nu le pot înțelege calmul. 

   2. Cititorul vulcanic - dacă există o persoană care să definească disperarea, EL E! Se implică în acțiune și se enervează pe fiecare personaj în parte, pentru simplul motiv că nu poate face lucrurile pe care i le spune cititorul să le facă.

   3. Cititorul pierdut - când citește, nu poate fi oprit sau scos din lectură decât prin vrăji și mijloace magice din nevoia de a ști ce se întâmplă mai departe.

   4. Cititorul al cărui suflet pereche e în carte - în majoritatea cazurilor, lucrul ăsta li se întâmplă fetelor. Iubit? Soț? Amant? O da, băieții care sunt perfecți se găsesc, în majoritatea timpului, în cărți. (Pentru mine sunt Will, Jace, Julian, Edward, Mr. Darcy, Christian, Adrian, Bellamy etc.)

   5. Cititorul care nu acceptă că personajul său favorit moare - asta e cea mai grea situație prin care poate trece un biet suflet nevinovat, dar mulți dintre noi nu pot accepta asta. Scriitorii sunt sadici și adesea răpesc personajele din paginile cărții, dar nu înseamnă că durerea nu persistă pentru mult timp. (Ex: „His eyes were green.”)

   6. Cititorul „super-sonic” - citește prea repede, regretă imediat după aceea că a terminat cartea.

   7. Cititorul „melc” - citește prea încet, deși ar vrea să citească mai repede dar îi este imposibil din cauza lipsei de concentrare.


   8. Cititorul trișor - sare de obicei peste părțile pe care le consideră neimportante sau inutile, cum ar fi descrierile prea lungi și minuțioase.
  
   9. Cititorul artist - e omul ăla din fiecare fandom care scrie, desenează fanart-uri, face video-uri, oricum ar fi, are un talent. (Îi ador pe oamenii ăștia, sunt spuma fandomurilor.)

   10. Cititorul care le-a citit pe toate și adoră să dea spoilere - nu e nevoie de descriere. Recunosc, și eu fac asta, dar nu-mi place să mi se dea spoilere când nu le cer, mă doare inima de fiecare dată.

   11. Cititorul noncititor - prinde ocazional o carte la mână și face poză la anumite citate, le încarcă pe rețelele de socializare și pare o persoană intelectuală, care citește și deține cărți. Nu păcălești pe nimeni, serios. 

  12. Cititorul „auditor” - nu citește, doar ascultă versiunea audio a cărților, astfel poate economisi timp, energie și sănătate mentală.

  13. Cititorul nerăbdător - evident, se uită „accidental” prin carte, e șocat când vede ceva, își pierde răbdarea și deschide sfântul Internet ca să afle ce și cum s-a întâmplat până ajunge la partea respectivă. (Eu fac mereu asta, nu mă pot abține...)

   14. Cititorul „shipper” - persoana care îi vrea împreună pe unii cu alții și are reacții... violente atunci când unul din ei moare, nu sfârșesc împreună sau se întâmplă ceva cu una dintre persoanele parte din cuplu.

   15. Cititorul critic - dacă nu-i place stilul de scris, unul dintre personaje, un clișeu din carte, sfârșitul, începutul sau orice alt lucru din carte, o să critice și o să fie sigur că toată lumea îi va ști părerea referitoare la lucrul ăla.

   Cam astea au fost cele 15 tipuri de cititori. Le-am scris pe cele în care m-am regăsit sau mi-am regăsit prietenii și cunoscuții. Tu ce tip de cititor ești?








Comentarii

Postări populare